Søk:
På svenska   
Levering og avbestilling
Allkett leverer til hele verden. Leveranser skjer i samarbeid med Posten, samt deres samarbeidspartnere i andre land rundt om i verden. Leveranser til andre europeiske land koster 20 EUR. Allkett er ansvarlig om produktene blir skadet eller blir borte under frakt. Om dette mot formodning skulle skje må du kontakte vår kundeservice innen 14 dager. Om du velger å returnere et produkt og dette blir borte eller kommer til skade er det du som blir holdt ansvarlig. I de tilfellene hvor du som kunde mener at leveransen er så forsinket at du ikke lengre ønsker å fullføre kjøpet er det ditt ansvar å meddele kundeservice dette i samsvar med gjeldene kjøpsbetingelser. Avbestilling er ikke mulig etter at forsendelsen er blitt sendt fra oss. I tilfeller hvor forsendelsen er sendt, er kjøper forpliktet til å motta varen. Kansellering er ikke gyldig før kjøper har bekreftelse om dette, enten via telefon eller e-post, fra Allkett. Hvis produktet skulle være sluttsolgt til den oppgitte prisen eller om produktet er gått ut av produksjon har Allkett rett til å heve kjøpet og refundere innbetalt beløp på beste måte. Allkett vil informere kjøper om mulig erstatningsvare eller lignende produkter om disse er tilgjenglige. 

Bekreftelse
Når vi har mottatt bestillingen vil vi sende en bekreftelse til din e-post adresse. Det er derfor viktig at du oppgir din virkelige e-post adresse ved bestilling. Spar denne e-posten for å lette eventuell kontakt med kundeservice. Bestillingsbekreftelsen (kvitteringen) gjelder også som bevis på kjøpet.  

Betaling
Du kan velge å betale med kredittkort eller bankkort, med faktura eller kontant ved levering. Når det gjelder betaling med kredittkort eller bankkort så er det DIBS Payment Services AB som håndterer alle våre banktransaksjoner og de kan du lese mer om på www.dibs.se. Allkett AB håndterer ingen kredittkortnummer.

Betaling med kort
Du kan betale med Visa eller Mastercard trygt over internett. Betalingen håndteres av DIBS Payment Services AB med sikker kryptering og under strenge bankregler. Kortdetaljene blir sendt direkte til banken og ingen utenforstående har tilgang til disse. Det er ingen ekstra gebyr ved betaling med kort. Ved betaling med Visa eller Mastercard begynner kjøpsvilkårene å gjelde så snart betalingen har gått igjennom. 
 
Betaling med faktura
Om du velger å betale med faktura kan du betale senere (innen 30 dager). Fakturan levereras med forsendelsen. Det er viktig at du er registrert på adressen du vil ha leveransen til når du velger faktura som betalingsmåte. En kredittsjekk vil bli foretatt, uten at en kopi vil bli sendt til deg.

Priser
Alle priser vist hos Allkett er untatt 25 % MVA. Frakt til land utenfor EU vil betale særskatt og toll.

Bestelling
Bestillinger i andres navn uten tillatelse eller andre bestillinger som gjør at Allkett lider økonomisk tap vil bli anmeldt til politiet. Allkett forbeholder seg retten til å endre priser og rette uriktige priser på alle bestillinger, også sluttførte salg. Hvis prisen helt innlysende er feil kan dette tvinge Allkett til å kansellere bestillingen og refundere beløpet. Dette kan gjøres når som helst.

Vilkår for reklamasjon og angrerett
 Det er viktig at du undersøker forsendelsen din når du mottar den slik at du ser at produktene er korrekte og at de ikke er skadet. Hvis du mottar et produkt som ikke er det du har bestilt eller et skadet produkt kontakt oss innen 14 dager. Alle klager må gjøres til kundeservice via e-post, info@allkett.se eller via kontaktskjemaet som ligger på kontaktsiden.  Vær vennlig og skriv inn ordrenummeret og grunnen for klagen, vi vil deretter kontakte deg så snart vi kan med instruksjoner om hvordan du kan returnere produktet.  Skadede varer skal alltid behandles som om de var uskadete.  I alle typer returer er det svært viktig at produktene har god emballasje slik at de ikke blir (ytterlig) skadet. Privatkunder har rett til å få dekket returporto. I de tilfeller hvor retur av produktet ikke er gyldig og Allkett har betalt frakten debiteres fraktkostnader tur og retur. I de tilfellene hvor produktet returneres på grunn av reklamasjon, men feil ikke kan påvises påkommer det et gebyr på 100 norske kroner (?) pluss fraktkostnader tur og retur. Allkett forbeholder seg retten til å erstatte defekt vare med en vare av samme modell.



Personlige opplysninger

Når du handler hos Allkett vil vi spare noen opplysninger for å fullføre kjøpet. Allkett behandler alle personlige opplysninger konfidensielt og ingenting gis videre til en tredjepart. Du har rett til innsyn i dine personlige opplysninger og om det er noe som er feil kan du få dette endret eller fjernet.

 

Transportskadet produkt

Hvis ditt produkt blir skadet under transport, uansett om skaden er synlig eller ikke, må dette rapporteres til fraktselskapet (vanligvis Posten) innen 7 dager. Det er derfor viktig at du undersøker pakken nøye når du mottar den. Ødeleggelser under transport må også rapporteres til Allkett innen 14 dager etter at du har mottatt pakken.



Produktinformasjon

Allkett forbeholder seg retten til å justere priser, prisfeil, produktinformasjon og produktbilder uten varsel. Produktbildene og produktinformasjonen gjenspeiler virkeligheten så godt dette lar seg gjøre. Vi reserverer oss for eventuelle feil som kan forekomme på siden og vi kan ikke garantere at alle bildene eksakt gjengir produktens utseende. Bildene kan variere på grunn av fargeinnstillinger på din datamaskin. Bildene bør sees som illustrasjoner og bildene kan ikke garantere produktens eksakte utseende.

 

Ansvar for feil

Allkett ansvar for leveringsfeil er begrenset til gjeldene salgsvilkår. Allkett bærer ikke direkte eller indirekte ansvar for, men ikke begrenset til, for eksempel inhabilitet, leveringsforsinkelser, driftsavbrudd, datatap, merarbeid eller annen økonomisk skade.


Force Majeure 

Allkett vil ikke bli holdt ansvarlig hvis årsaken for at kontrakten ikke kan oppfylles ligger utenfor vår kontroll.  Omstendigheter utenfor vår kontroll gjelder blant annet statlig intervensjon, ny/endret lovgivning, krig, brann, flom, forstyrrelser i arbeidsmarkedet, forbud, restreksjoner, sabotasje, dårlige transport eller værforhold, manglende leveranser fra underleverandører samt om firmaet utsettes for kriminell aktivitet som rammer selskapet aktiviteter.


Eiendomsforbehold

Alle produktene forblir i Allkett eie inntil full betaling er gjort.

 

Anvendbarhet

Disse betingelsene er anvendelige når svensk eller annen anvendbar lov ikke inneholder betingelser som er i konflikt med disse. For privatkunder gjelder den svenske Konsumentköplagan samt Distansavtalslagen, som også gir beskyttelse til selskapet. Mer informasjon finnes på www.kov.se.


Valgfrihet

Alle forsøk på svindel politianmeldes og Allkett forbeholder seg retten til å heve kjøpet om dette skjer. Svensk lov skal avgjøre eventuelle tvister.

Finner du ikke etiketten du ønsker å kjøpe?  Ta gjerne kontakt med oss på telefon: +46 (0)42-442 26 40 eller e-mail: info@farosymbolernorden.se

Vårt mål er å bli Nordens ledende leverandør av både etiketter for farlig gods samt spesialtilpassede varseletiketter som oppfyller gjeldende regelverk.